Microsoft Dynamics 365 Business Central

Podnikový informační systém Microsoft Dynamics 365 Business Central (dříve Microsoft Dynamics NAV nebo také Navision) je připraven pro podporu řízení celé Vaší firmy. Získáte tak on-line přehled nad hospodařením Vaší firmy, komplexní účetní agendu, řízení výroby, plánování nákupu včetně predikce, řízení obchodního řetězce, zákaznický servis, řízení projektů a propojení jednotlivých procesů napříč firmou

SPRÁVA FINANCÍ

  • Hlavní kniha

  • Rozdělení

  • Rozpočty

  • Účetní schémata

  • Konsolidace

  • Základní podpora jazyka XBRL

  • Změnový protokol

  • Prognóza cashflow

  • Pojišťovnictví

  • Údržba

  • Dlouhodobý majetek

  • Reklasifikace

  • Bankovní správa

  • Více měn

  • Odsouhlasení bankovního účtu

  • Správa plateb

  • Centra zodpovědností

  • Mezipodniková zaúčtování

  • Zaúčtování nákladů

  • Vytváření vlastních sestav pomocí podrobných průvodců

  • Sledování trendů a souvislostí

  • Zlepšení spolupráce a sdílení znalostí

 

SPRÁVA FINANCÍ

Účetní schémata

Představuje výkonný nástroj pro finanční výkaznictví, který může pomoci účetním a finančním analytikům extrahovat nejdůležitější podniková data z účtové osnovy, rozpočtů, účtů peněžních toků a typů nákladů do finančních výkazů, pomocí kterých lze efektivně sledovat stav firmy a které mohou poskytovat cenný vstup pro vedoucí pracovníky firmy s rozhodovací pravomocí. Můžete si vybrat účty, které chcete sledovat a pro které chcete vytvářet výkazy, změnit pořadí účtů a kombinovat údaje různými způsoby, nastavit sloupce, které chcete vytisknout, změnit popis účtů a doplnit je o poznámky. Kromě toho můžete provádět jednoduché výpočty na základě údajů, které jste vybrali na listu účetních schémat, porovnat aktuální údaje s historickými údaji a s rozpočty.

Rozdělení účetních zápisů

Umožňuje rozdělit věcné položky (účetní zápisy) na kombinace účtů, oddělení a projektů s využitím klíčů rozdělení podle částek, procenta nebo množství.

Základní věcné položky (účetní zápisy/hlavní kniha)

Tato granule zahrnuje všechny základní funkce nutné pro založení společnosti a zaúčtovávání pro věcné položky, účtové osnovy, finanční deníky, přehledy DPH pro finanční úřady, opakované deníky a kódy zdrojů. Zahrnuje také:

  • Aplikace pro interní a externí výkaznictví

  • Konfigurační balíčky Microsoft Dynamics 365 Business Central

  • Schvalování prodejních a nákupních dokladů

  • Zaúčtovávání a vykazování v základní měně firmy

  • Zaúčtovávání a vykazování v další měně díky přidání granule Více měn

  • Funkce pro export dat z libovolného formátu do aplikace

  • Microsoft Word nebo Microsoft Excel® pomocí šablon stylů (CSS)

  • Funkce pro propojení na externí dokumenty

  • Dva jazyky – angličtina (USA) a jeden další

  • Nastavení archivace prodejních a nákupních dokladů

  • Zaúčtování na pozadí

Protokol změn

Umožňuje protokolovat uživatelské změny provedené v kmenových datech systému. Můžete zaznamenat všechny přímé úpravy dat, které uživatel provede v databázi, s výjimkou změn „pracovních dokumentů“, jako jsou deníky, prodejní objednávky a nákupní objednávky. Funkce protokolu změn umožňuje získat chronologický seznam všech změn v jakémkoli poli jakékoli tabulky (s výjimkou právě zmíněných „pracovních dokumentů“) a identifikovat uživatele, který provedl změny.

Rozpočty

Umožňuje pracovat s rozpočty na účtech věcných položek. Po vytvoření rozpočtu můžete vytisknout výsledovku, která ukazuje odchylky od rozpočtu v procentech. Můžete pracovat s více rozpočty najednou. Můžete například pracovat s rozpočtem 100 procent, 110 procent atd. Rozpočty se obecně zadávají na období pro příslušné účty věcných položek.

Konsolidace

Umožňuje konsolidovat společnosti v rámci systému. Společnosti mohou pocházet z jedné nebo několika různých databází. V této granuli také můžete importovat a exportovat finanční údaje. Pokud se používaná data načítají z několika řešení, použijte tuto granuli pouze v mateřské společnosti.

Prognóza Cashflow

Prognóza cashflow umožňuje získat předpovědi možného budoucího vývoje likvidity společnosti – hotovosti a dalších cenností. Skládá se ze dvou prvků – příjemek a výdajových dokladů hotovosti (peníze, jejichž příjem a výdej očekáváte) – a likvidních prostředků, které máte k dispozici. Tyto prvky vám společně ukazují přímou prognózu peněžního toku (cashflow).

Vnitropodnikové účtování

Umožňuje spravovat účetnictví pro více než jednu společnost ve stejném procesu účtování. Společnosti mohou být ve stejné nebo v jedné z několika různých databází. Můžete také odesílat doklady partnerským společnostem. Uživatelé mohou řídit tok zpracování dokumentů pomocí funkce doručené pošty / pošty k odeslání a transakce jsou dokončovány jako transakce finančního deníku nebo prostřednictvím pohledávek a závazků, což umožňuje používání měn a správné vyrovnání.

Centra odpovědnosti

Umožňuje nastavit zisková a nákladová střediska. Společnost může prodávat zboží s konkrétními cenami, které se vztahují k určitému centru odpovědnosti. Můžete nastavit vazbu uživatele na konkrétní centrum odpovědnosti tak, aby se zobrazily pouze doklady o prodeji a nákupu týkající se konkrétního uživatele. Uživatelé získají při zadávání dalších údajů, jako jsou například dimenze a kódy lokací, pomoc.

Nákladové účetnictví

Nákladové účetnictví poskytuje efektivní způsob, jak řídit náklady společnosti tím, že umožňuje lépe proniknout do rozpočtových a skutečných nákladů na provoz, oddělení, produkty a projekty. Nákladové účetnictví synchronizuje informace o nákladech s věcnými položkami a poté tyto informace rozúčtuje do různých nákladových středisek a objektů. Tato granule zahrnuje:

  • Přenesení nákladů z věcných položek

  • Zadání a zaúčtování interních poplatků a rozdělení přímo do deníku nákladů nákladového účetnictví

  • Předdefinování pravidel rozúčtování fixních nákladů na karty rozúčtování nákladů a spuštění v dávkové úloze

  • Vrácení rozúčtování zpět

  • Vytváření nákladů rozpočtů a převádění položek nákladů rozpočtů na skutečné položky

Dlouhodobý majetek

Umožní vám udržovat si přehled o dlouhodobém majetku, jako jsou budovy, stroje a zařízení. Můžete zde také zaúčtovat různé transakce dlouhodobého majetku: akvizice, odpisy, znehodnocení, zhodnocení a vyřazení. U každého dlouhodobého majetku můžete nastavit knihy odpisů s definovanými metodami a podmínkami pro výpočet odpisů. Můžete nastavit neomezený počet knih odpisů – tolik, kolik jich bude nutných ke splnění právních požadavků a pro daňové a vnitřní účetní účely. Tato granule je vhodná pro mezinárodní společnosti, které potřebují používat mnoho odpisových metod.

Alokace dlouhodobého majetku

Přidělte různá procenta transakcí s dlouhodobým majetkem, např jako pořizovací náklady a odpisy do různých oddělení nebo projekty pomocí alokačních klíčů. Užitečné, když je několik oddělení sdílejí stálý majetek.

Pojištění

Sledujte pojistné krytí a roční pojištění prémie za váš dlouhodobý majetek a snadno určit, zda váš majetek je podpojištěný nebo přepojištěný. Můžete připojit každé aktivum k jedné nebo více pojistkám a také index pojistné částky.

Údržba

Zaznamenejte náklady na údržbu a servis pro každý dlouhodobý majetek. Získejte podrobné informace, které potřebujete k analýze a rozhodování o obnově a likvidaci dlouhodobého majetku.

Reklasifikace

Reklasifikujte dlouhodobý majetek nebo jeho část – například z jednoho oddělení do druhého. Jeden dlouhodobý majetek můžete rozdělit na několik stálých aktiv nebo sloučit několik stálých aktiv do jednoho dlouhodobého majetku. Když se potřebujete zbavit jedné části dlouhodobého majetku, můžete jej rozdělit na dvě aktiva a poté zlikvidovat příslušný.

Dimenze

Dimensions poskytuje neomezené rozměry pro použití v transakcích ve všech účetních knihách. Všechny rozměry si můžete pojmenovat podle toho, co je pro vaši firmu nejvhodnější. Kromě neomezeného počtu dimenzí tento modul obsahuje pokročilé funkce dimenzí, které vám umožňují nastavit pravidla pro kombinování dimenzí a hodnot dimenzí. To vám pomůže řídit použití kót a zvýší spolehlivost výstupu na základě rozměrů. Můžete také:

  • Nastavte pravidla pro prioritizaci výchozích hodnot a definujte pravidla rozměrů, aby vyhovovala vašemu konkrétnímu podnikání.

  • Nastavte a použijte zobrazení analýzy k analýze transakcí hlavní knihy podle dimenzí a kombinování dimenzí, jak chcete. >> Do zobrazení analýzy zahrnuji informace o rozpočtu, což je pokročilý způsob analýzy dat pomocí dimenzí.

  • Spojte analýzu dimenzí s použitím účetních rozvrhů.

Neomezené množství společností

V rámci jednoho prostředí můžete spravovat neomezené množství společností, které lze konsolidovat v rámci jednotného controllingu.

Více měn

Spravujte více měn v celém systému, včetně závazků a pohledávek, zpráv hlavní knihy, položek zdrojů a zásob a bankovních účtů (při integraci s funkcemi Cash Management). Pomocí více měn můžete:

  • Zadejte směnné kurzy a převádějte měny v plném souladu s legislativou eura (včetně „triangulace“) v zemích Evropské měnové unie (EMU). Triangulace je požadovaný způsob přepočtu měn během přechodného období eura.

  • Proveďte převod měn podle směnných kurzů, které jsou uloženy a udržovány v tabulce směnných kurzů.

  • Nastavte měnu v tabulce směnných kurzů a určete formát tak, aby se částky vždy zobrazovaly ve správném formátu na všech formulářích a sestavách v celém systému.

  • Zadejte směnné kurzy pro datum nebo období do tabulky směnných kurzů.

  • Vypočítejte směnný kurz spojený s datem transakce pro každý převod částky v měně na místní částku.

  • Uložte si historické směnné kurzy do tabulky směnných kurzů, abyste měli přehled o výkyvech za určité období.

  • Transakce v libovolném počtu měn pro libovolného zákazníka a dodavatele. Společnosti mohou například vystavit fakturu v jedné měně a přijmout platbu za tuto fakturu v jiné měně.

  • Dynamicky spravujte převod měn a pomozte zajistit efektivní zpracování aktualizací směnných kurzů.

  • Ukládejte podrobnosti o transakcích týkajících se pohledávek a závazků v místní a cizí měně, aby bylo možné vytisknout stárnutí a zprávy o pohledávkách a závazcích v místní nebo cizí měně.

  • Pomocí volby Úprava směnného kurzu upravte pohledávky a závazky a zaúčtujte nerealizované zisky/ztráty do hlavní knihy.

Správa bankovního účtu

Vytvořte, provozujte a spravujte více bankovních účtů podle vašich různorodých obchodních potřeb a v různých měnách.

Elektronické platby a inkasa

Vytvářejte návrhy plateb na základě dokumentů dodavatele a generujte soubory bankovních plateb ve formátu ISO20022/SEPA nebo použijte službu převodu bankovních dat pro vygenerování příslušného souboru elektronických plateb pro vaši banku. Snadno sledujte historii exportu plateb pro své elektronické platby a v případě potřeby znovu vytvořte platební soubor. Použít platby přichází s jednoduchým zjednodušeným procesem pro označení a zpracování požadovaných transakcí. Vytvořte inkaso, abyste získali peníze přímo z bankovního účtu svého zákazníka, a vygenerujte soubor bankovního inkasa ve formátu ISO20022/SEPA. V Microsoft Dynamics 365 Business Central můžete do faktur vkládat hypertextové odkazy na online platební služby a poskytovat tak svým zákazníkům efektivnější způsob, jak zaplatit fakturu online. Můžete si také nainstalovat integrační rozšíření PayPal. Toto vytváří odkazy ve fakturách na online platbu podle standardů PayPal. PayPal nabízí důvěryhodnou globální platební službu s několika způsoby přijímání plateb, včetně zpracování kreditních karet a účtů PayPal.

Odsouhlasení příchozích a odchozích bankovních transakcí

Importujte údaje o bankovních transakcích z elektronických souborů odeslaných z vaší banky ve formátu ISO20022/SEPA – nebo použijte službu převodu bankovních dat pro jiné typy souborů. Aplikujte bankovní transakce automaticky k otevírání záznamů v knize zákazníků a dodavatelů a vytváření vlastních pravidel mapování. Prohlédněte si navrhované aplikace a mapování účtů snadným a intuitivním způsobem. Je možné upravit algoritmus, za kterým je porovnávání záznamů možné úpravou, odstraněním nebo přidáním pravidel.

Odsouhlasení bankovního účtu

Importujte údaje z bankovních výpisů z elektronických souborů odeslaných z vaší banky ve formátu ISO20022/SEPA – nebo použijte službu převodu bankovních dat pro jiné typy souborů. Automaticky odsouhlaste údaje z bankovních výpisů, abyste mohli otevřít záznamy v knize bankovních účtů a sledovat všechny bankovní výpisy. Své bankovní platby můžete také odsouhlasit v deníku odsouhlasení plateb, přičemž platby a odsouhlasení dokončíte na jednom místě a v jednom kroku. Nyní můžete spárovat platby zákazníků, platby dodavatele a bankovní transakce, to vše v deníku odsouhlasení plateb. Můžete také filtrovat informace výpisu a zobrazit pouze transakce, které vyžadují pozornost, a skrýt ty, které nevyžadují pozornost. Můžete si prohlédnout souhrn nevyřízených bankovních informací a rozbalit podrobnosti v odsouhlasení plateb. Chcete-li ověřit před zaúčtováním odsouhlasení, můžete vytisknout zbývající bankovní informace na zkušebním protokolu.

 

Skladové regály

ŘÍZENÍ DODAVATELSKÉHO ŘETĚZCE

Alternativní adresy dodání

Nastavte si více doručovacích adres, abyste vyhověli zákazníkům že kromě hlavní obchodní adresy mají více než jednu místo, kam lze objednávku odeslat. Tato další místa pak může být vybrán zpracovatelem objednávky při vytváření a prodejní objednávka nebo faktura. Alternativní adresy lze využít z pohledu vydaných i přijatých dokladů. Takže můžete směrovat Vaše dodavatele na Vaši konkrétní pobočku a také upřesnit adresu dodání na konkrétní pobočku u Vašeho zákazníka.

Pohledávky

Sestavte a udržujte tabulku zákazníků. Účtovat prodejní transakce v denících a spravovat pohledávky; registrovat zákazníky a spravovat pohledávky pomocí obecných deníků. Společně s více měnami může tento modul účtovat prodejní transakce a spravovat pohledávky ve více měnách pro každého zákazníka. Základní pohledávky jsou integrovány se Základní hlavní knihou a inventářem a jsou vyžadovány pro konfiguraci všech ostatních modulů Prodeje a pohledávky. S tímto modulem se často používá také prodejní fakturace.

Kalendáře

Nastavte si kalendáře s pracovními a nepracovními dny. Přiřaďte základní kalendář zákazníkům, prodejcům, místům, společnostem, službám přepravních agentů a nastavení správy služeb a proveďte v každém z nich potřebné změny. Záznamy kalendáře se použijí při výpočtech data na prodejních objednávkách, nákupních objednávkách, převodních objednávkách, výrobních objednávkách, servisních objednávkách a žádankách a plánovacích listech.

Kampaně

Práce s prodejními cenami a slevami prodejních řad spojených s konkrétními kampaněmi. Po aktivaci cen/slev může každý zákazník nebo kontakt související se společností, která je aktuálně v segmentu spojeném s danou kampaní, přístup k ceně/slevě spojené s touto kampaní. Ceny jsou platné po dobu trvání kampaně nebo dokud se nerozhodnete je deaktivovat. Když vytvoříte prodejní doklad nebo servisní objednávku, cena/sleva kampaně je zahrnuta mezi slevy z cen dostupné, když Microsoft Dynamics 365 Business Central vybere cenu, kterou má načíst na řádku.

Příslib Objednávky

Slibte zákazníkům přesné odeslání objednávky a data doručení na základě aktuální a budoucí dostupnosti položky. Když položky nejsou k dispozici, aby splnily zákazníkovo požadované datum dodání, vypočítejte nejdříve datum odeslání buď jako datum dostupné k příslibu, které je založeno na nadcházející nevázané dodávce, nebo datum schopné slíbit – datum, kdy mohou být položky dostupné. měly by být doplněny.

Nákupní a prodejní fakturace

Nastavení, zaúčtování a tisk nákupních/zákaznických faktur a prodejních dobropisů. Tento modul je plně integrován s hlavní knihou a skladem.

Slevy z nákupní/prodejní faktury

Vypočítat slevy na fakturu automaticky. Nastavte libovolný počet podmínek slevy na faktuře, včetně určité minimální částky, procenta slevy a/nebo poplatku za službu. Sleva se počítá na jednotlivé řádky položek a stává se součástí čistého součtu faktury. Výpočty lze provádět v místní i cizí měně.

 

Řádkové slevy

Spravujte flexibilní struktury slev z cen položek, které rozlišují speciální dohody s jednotlivými dodavateli/zákazníky a skupinami dodavatelů/zákazníků a jsou podmíněny takovými parametry, jako je minimální množství, měrná jednotka, měna, varianta položky a časové období. Nejlepší jednotková cena na základě nejvyšší slevy se vypočítá pro prodejní řadu, pokud podrobnosti objednávky splňují podmínky uvedené v tabulce slev prodejních řádků.

 

Nákupní a prodejní ceny

Spravujte flexibilní struktury cen položek, které rozlišují speciální dohody s jednotlivými dodavateli/zákazníky a skupinami dodavatelů/zákazníků a jsou podmíněny takovými parametry, jako je minimální množství, měrná jednotka, měna, varianta položky a časové období. Nejlepší, tedy nejnižší, jednotková cena je přenesena na prodejní linku, když podrobnosti objednávky splňují podmínky uvedené v tabulce nákupních/prodejních cen. Proveďte aktualizace a změny cenových dohod zaznamenaných v tabulce nákupních/prodejních cen pomocí listu nákupních/prodejních cen.

 

Nákupní a prodejní objednávky

Spravujte prodejní nabídky, paušální prodejní objednávky a procesy nákupních a prodejních objednávek. Nastavení faktury se přímo liší od nastavení nákupní/prodejní objednávky, ve které je dostupné množství upraveno, jakmile je částka zadána na řádek nákupní/prodejní objednávky. Dostupné množství není ovlivněno fakturou, dokud není faktura zaúčtována. Pomocí modulu Správa prodejních objednávek můžete:

  • Správa dílčích zásilek.

  • Odesílejte/přijímejte a fakturujte samostatně.

  • Vytvořte zálohové faktury pro prodejní objednávku.

  • Používejte nabídky a plošné objednávky ve fázi nákupu/prodeje. (Nabídky a plošné objednávky nemají vliv na stav zásob.)

Objednávka prodejní vratky

Tento modul umožňuje vytvořit prodejní objednávku, takže můžete zákazníkovi kompenzovat chybné nebo poškozené položky. Položky lze obdržet na základě prodejní objednávky. Vytvořte částečné potvrzení o vrácení nebo zkombinujte potvrzení o vrácení na jednom dobropisu. Propojte prodejní objednávky s náhradními prodejními objednávkami.

 

Přepravci

Nastavte více přepravních agentů (například PPL, DPD, UPS, DHL, externí přepravce nebo svého vlastního přepravce) a spojte jejich služby (expresní, noční, standardní) s dobou přepravy. Přidružte výchozí přepravce a jejich služby k jednotlivým zákazníkům nebo specifikujte tyto podrobnosti na prodejních objednávkách a převodních objednávkách, abyste zlepšili přesnost slibných objednávek.

 

Závazky

Nastavte a udržujte tabulku dodavatelů, zaúčtujte nákupní transakce do deníků a spravujte závazky. Zahrnuje tabulku dodavatelů a umožňuje generovat položky knihy dodavatelů pomocí obecných deníků. Použijte to společně s modulem Více měn k zaúčtování nákupních transakcí a správě závazků ve více měnách pro každého dodavatele. Tento modul se používá vždy, pokud vaše řešení vyžaduje tabulku dodavatele. Je integrován s hlavní knihou a inventářem a je vyžadován pro konfiguraci všech ostatních modulů Nákup a závazky. S tímto modulem se často používá také Fakturace nákupu.

 

Přímé dodávky

​Zpracovávejte zásilky objednávek přímo od dodavatele k zákazníkovi, aniž byste museli fyzicky skladovat položky ve vašem inventáři, a přitom stále sledovat náklady na objednávku a zisk. Proces odeslání zásilky je usnadněn automatickým propojením prodejních a nákupních objednávek, které řídí vestavěnou sekvenci úloh zaúčtování.

 

Objednávka nákupní vratky

Vytvořte objednávku nákupní vratky, abyste kompenzovali své vlastní společnosti za nesprávné nebo poškozené položky. Položky pak lze vybrat z objednávky vrácení nákupu. Můžete nastavit částečné vrácené zásilky nebo zkombinovat vrácené zásilky do jednoho dobropisu a propojit objednávky vrácení nákupu s náhradními nákupními objednávkami.

 

​Správa požadavků a plánování nákupu

Automatizujte proces plánování dodávek pomocí pracovního listu žádanky. Vytvářejte optimální návrhy pro doplňování zásob prostřednictvím nákupů a převodů na základě aktuální a budoucí poptávky a dostupnosti položky a také různých plánovacích parametrů, jako jsou minimální a maximální množství a množství objednávek. Zobrazte grafický přehled dopadu plánování a umožněte uživateli změnit plán pomocí operace přetažení před provedením plánu.
Alternativně použijte plánování objednávek – zjednodušený nástroj pro plánování dodávek, který vám umožňuje plánovat dodávky pro všechny typy poptávky způsobem zakázky po objednávce, bez ohledu na optimalizaci.

 
 

SKLADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Analytické reporty

Poskytněte firmám s rozhodovací pravomocí, zejména těm, kteří mají celkovou odpovědnost za prodej, nákupy a správu produktového portfolia, efektivní a flexibilní způsob, jak ze systému získat smysluplné informace pro každodenní rozhodování. Tento modul, postavený na položkách položek, poskytuje přizpůsobitelné, analytické zobrazení, které lidem umožňuje přidávat a kombinovat objekty analýzy – zákazníky, položky a dodavatele – podle jejich potřeb. MůžeTE:

  • Prezentujte údaje v částkách i množstvích a porovnejte je podle období i s rozpočtem. Když jsou čísla uvedena do vzorce, mohou se stát ukazatelem výkonnosti společnosti.

  • Přejděte dolů a vyhledejte příčinu problémů.

  • Zobrazit dynamiku prodeje; analyzovat obrat zásob; vyhodnocovat nákupní chování zákazníků; spotové trendy; přehodnotit nabídku produktů, ceny a prodejce; a činit informovaná obchodní rozhodnutí.

Alternativní dodavatelé

Spravujte nákup stejné položky od několika různých prodejci. Nastavte alternativní dodavatele pro položku, zadejte typické dodací lhůty používané konkrétním prodejcem k dodání dané položky a ke každé přidružit dohody o ceně a slevě pro tuto položku prodejce.

Zásoby

Nastavte položky, které evidujete na skladě, a určete jejich měrné jednotky, metodu kalkulace, skupinu účtování zásob, jednotkové náklady a cenu a další vlastnosti. Účtujte transakce položek, jako jsou prodeje, nákupy a záporné a kladné úpravy z deníků položek. Záznamy o množství a nákladech zaúčtovaných transakcí jsou uloženy v knize zásob, která je základem pro ocenění zásob a další kalkulační kalkulace. Tento modul je integrován s hlavní knihou a s procesy účtování v Tržbách a pohledávkách a Nákupech a závazcích a je nezbytný pro konfiguraci všech ostatních modulů Zásoby.

Přihrádky

Uspořádejte svůj sklad přiřazením položek k přihrádkám, nejmenší jednotce v logické struktuře skladu. Přiřazení zásobníků se provádí jako podle položkových deníků nebo přímo na řádcích dokladů (neplatí pro řádky zakázek).

Počítání cyklů zásob

Správa počítání cyklů, základní metoda ověřování dat záznamů o zásobách používaná k udržování a zvyšování přesnosti zásob. Nastavte počítání cyklů na úrovni položky nebo SKU.

Rozpočty zboží

Vytvářejte rozpočty prodeje a nákupu na úrovni zákazníka, dodavatele a položky, a to jak v množství, tak v množství. Připravte a zaznamenejte prodejní rozpočet, který může sloužit jako vstup pro osoby s rozhodovací pravomocí v jiných provozních oblastech, jako je nákup a logistika. Osoby s rozhodovací pravomocí získávají informace o budoucí očekávané poptávce, které mohou využít pro obchodní jednání se zákazníky. Po vytvoření rozpočtů sledujte skutečný výkon prodeje pomocí výpočtu rozptylu. Možnost přesouvat rozpočtovaná čísla mezi systémem a Excelem poskytuje další flexibilitu procesu sestavování rozpočtu.

Poplatky za zboží

Správa poplatků za zboží. Zahrňte do jednotkových nákladů nebo jednotkové ceny zboží hodnotu dodatečných nákladů, jako je doprava nebo pojištění.

Křížové odkazy zboží

Rychle a přesně identifikujte zboží, které si zákazník objednává, na základě jiných než vašich čísel položek. Křížové referenční informace od zákazníků, prodejců a výrobců, stejně jako generická čísla, univerzální kódy produktů (UPC) a evropská čísla výrobků (EAN), které lze uložit a snadno k nim přistupovat.

Náhrady zboží

Propojte položky se stejnými nebo podobnými vlastnostmi, takže pokud si zákazník objedná položku, která je nedostupná, můžete nabídnout náhradní položky a vyhnout se ztrátě prodeje. Nebo poskytněte svému zákazníkovi doplňkovou službu tím, že nabídnete levnější alternativy.

Sledování zboží

Spravujte a sledujte sériová čísla a čísla šarží. Přidělujte sériová čísla nebo čísla šarží ručně nebo automaticky a přijímejte a odešlete více množství se sériovými čísly/čísly šarží z jediného záznamu na řádku objednávky.

Kategorie zboží

Použijte kategorie zboží k seskupení zboží do hierarchické struktury a můžete definovat své vlastní kategorie s přiřazením atributů každé kategorii. Když přidáte zboží do kategorie, zboží zdědí atributy kategorie, což zajistí společnou sadu atributů pro položky ve stejné kategorii a ušetří vám čas. V případě potřeby můžete stále přiřazovat konkrétním položkám atributy specifické pro zboží.

Atributy zboží

Pomocí atributů zboží můžete k příslušným položkám přidat vlastní data, jako je barva, země výroby, velikost nebo rozměry produktu, a doplnit tak vestavěná globální pole zboží. Můžete definovat svůj vlastní typ možností atributů, včetně seznamu, textu, celého čísla a desítkové soustavy, spolu s měrnou jednotkou pro dva poslední číselné typy. Názvy atributů a zboží seznamu voleb lze také přeložit, aby podporovaly požadavky na více jazyků. Můžete také zablokovat použití atributů nebo hodnot atributů v budoucnu, například pokud již nejsou použitelné. Když přidáte položky do prodejních a nákupních dokladů nebo jen své položky uspořádáte, můžete zobrazit a filtrovat hodnoty atributů, abyste omezili seznam položek, ze kterých si můžete vybrat nebo s nimiž můžete provést akci.

Analyzátor obrazů a fotek

Rozšíření Image Analyzer využívá výkonnou analýzu obrazu poskytovanou rozhraním Computer Vision API pro Microsoft Cognitive Services k detekci atributů v obrázcích, které přidáváte k položkám a kontaktním osobám.

Montážní zakázky

Zadejte seznam prodejných zboží, surovin, polotovarů a/nebo zdrojů jako montážní kusovník, který obsahuje hotovou položku nebo sadu. Použijte montážní zakázky k doplnění montážních zboží, k naskladnění nebo zachycení speciálních požadavků zákazníka do kusovníku sady přímo z prodejní nabídky, rámcové a obecné objednávky v procesech montáže na zakázku.

Objednávky transferu

Sledujte zásoby při jejich přesunu z jednoho místa na druhé a zohledněte hodnotu zásob při přepravě a na různých místech.

Skladové lokace

Spravujte zásoby na více místech, která mohou představovat výrobní závod, distribuční centra, sklady, předváděcí místnosti, maloobchodní prodejny a servisní vozy.

Neskladové zboží

Nabídněte zákazníkům zboží, které nejsou součástí vašeho běžného inventáře zásob, ale které si můžete jednorázově objednat u prodejce nebo výrobce. Takové položky jsou registrovány jako neskladové zboží, ale jinak se s nimi zachází jako s jakoukoli jinou položkou.

Skladový příjem

Umožněte skladníkům vytvořit příjem/odběr z uvolněné nákupní objednávky. Výběr je spravován ze samostatného uživatelského rozhraní při příjmu zboží v prostředí objednávky po objednávce.

Skladový výdej

Umožněte skladníkům vytvořit výdej z uvolněné objednávky. Služba výdej je spravována ze samostatného uživatelského rozhraní při výdeji zboží v prostředí objednávky po objednávce.

Sešit nákladů na zboží

Pomocí tohoto sešitu můžete efektivně kontrolovat a aktualizovat standardní náklady. Tabulka standardních nákladů poskytuje kontrolorům společnosti spolehlivý a efektivní způsob, jak udržovat přesné a aktuální náklady na zásoby. Pracujte se standardními aktualizacemi nákladů stejným způsobem jako s tabulkovým procesorem Excel, ale v rámci Microsoft Dynamics 365 Business Central. Protože poskytuje přehled aktuálních standardních nákladů, je pracovní list vhodným místem pro přípravu na aktualizaci nákladů, aniž by se změny okamžitě projevily v systému.

Skladové jednotky

Správa skladových jednotek (SKU). Identické položky se stejným číslem položky mohou být uloženy na různých místech a spravovány individuálně na každém místě. Přidejte nákladové ceny, doplňování, výrobní informace atd. v závislosti na umístění.

Skladové doklady

Umožněte pracovníkům skladu vytvořit z účtenky výdej. Při příjmu položek v prostředí s více objednávkami je příjem ze skladu spravován ze samostatného uživatelského rozhraní.

Skladové výdejky

Umožněte pracovníkům skladu vytvořit odběr ze zásilky. Skladová zásilka je při odesílání položek v prostředí s více objednávkami spravována ze samostatného uživatelského rozhraní.

Automatizovaný systém sběru dat (ADCS)

Zachyťte data automaticky. Udržujte data přesná i v hektickém prostředí. ADCS podporuje některé pracovní postupy v modulu Správa skladového hospodářství, který umožňuje automatizaci skladu.

Systémy řízení skladu

Spravujte položky na úrovni přihrádky. Přijímejte a odkládejte předměty do koše; vybírat položky z přihrádky podle odkládací šablony; a vybírat položky na základě hodnocení zóny a koše. Přesouvejte položky mezi přihrádkami pomocí sestavy pro optimalizaci využití prostoru a procesu vychystávání, nebo položky přesouvejte ručně. Dokumenty s pokyny pro sklad jsou vytvořeny pro proces vyskladnění, který lze provádět pro prodej, nákupy, přesuny, vracení a výrobní zakázky. Servisní objednávky nejsou zahrnuty.

Továrna na výrobu automobilů

VÝROBA

Výrobní kusovník

Vytvářejte kusovníky a kalkulujte standardní náklady. Vyžadováno pro konfiguraci všech ostatních výrobních modulů.

Výrobní zakázky

Vytvářejte a spravujte výrobní zakázky a zaúčtujte spotřebu a výstup do výrobních zakázek. Po vytvoření výrobní zakázky můžete vypočítat čisté požadavky na základě této výrobní zakázky. Modul Výrobní zakázky obsahuje nástroj pro ruční plánování dodávek jako alternativu k automatickému plánování. Okno Plánování objednávek poskytuje přehled a nástroje, které potřebujete k ručnímu plánování poptávky z prodejních linek a k přímému vytváření různých typů objednávek dodávek.

Agilní výroba

Tento modul umožňuje provozovat agilní výrobu, plánování zásobování a plánování kapacit.

Správa verzí

Vytvářejte a spravujte různé verze výrobního kusovníku a výrobních postupů. 

Základní plánování dodávek z výroby

Plánujte materiálové požadavky na základě poptávky s podporou hlavního plánování výroby a plánování požadavků na materiál. Základní plánování dodávek zahrnuje:

  • Automatické výrobní a nákupní objednávky.

  • Akční zprávy pro rychlé a snadné vyvážení nabídky a poptávky.

  • Podpora pro plánování požadavků na materiál bez lopaty a lopaty.

  • Nastavení pro položky s vlastní zásadou přeskupování, včetně registrace toho, zda byly vyrobeny nebo zakoupeny od třetí strany.

Prognóza poptávky výroby

Spravujte prognózy poptávky na základě položek. Zadávejte prognózy poptávky (prodeje) pro produkty a komponenty pohodlnějším způsobem (denně, měsíčně, čtvrtletně). Tato data umožňují systému plánovat a vytvářet výrobní a nákupní objednávky s ohledem na prognózu poptávky spolu s úrovní dostupných zásob a parametry plánování požadavků.

Prognózy prodeje a prognózy výroby

Funkce prognózy v aplikaci lze použít k vytvoření prognóz prodeje nebo výroby v kombinaci nebo nezávisle. Například většina společností na zakázku neprovádí zásoby hotových výrobků, protože každé zboží je vyrobeno při objednání. Předvídání objednávek (prognózy prodeje) je rozhodující pro přiměřenou dobu obratu hotového zboží (prognóza výroby). Například součásti s dlouhými dodacími lhůtami, pokud nejsou na objednávce nebo na skladě, mohou zpozdit výrobu.

  • Prognóza prodeje je nejlepším odhadem obchodního oddělení ohledně toho, co se bude v budoucnu prodávat, a je určeno zbožím a obdobím. Prognóza prodeje však není vždy pro plánování výroby dostatečná.

  • Prognóza výroby je projekce plánovače výroby o tom, kolik koncového zboží a odvozených podsestav má být v určitých obdobích k dispozici pro splnění předpokládaného prodeje.

Základní kapacitní plánování

Přidejte do výrobního procesu kapacity (pracovní střediska). Nastavte směrování a použijte tyto postupy ve výrobních zakázkách a při plánování požadavků na materiál. Zobrazte zatížení a seznam úkolů pro kapacity.

Konečné zatížení

Spravujte omezené zatížení zdrojů s omezenou kapacitou. Vezmeme-li v úvahu kapacitní omezení, aby pracovnímu středisku nebylo přiděleno více práce, než lze očekávat, že se kapacity vykonají během daného časového období. Jedná se o jednoduchý nástroj bez jakékoli optimalizace. Při použití s modulem Příslib objednávky, Konečné zatížení také umožňuje systému vypočítat schopné přísliby (CTP).

Strojní centra

Přidejte strojní centra jako kapacity do výrobního procesu. Strojová centra jsou navržena tak, aby vám pomohla řídit kapacitu jednoho stroje/výrobního zdroje. Pomocí strojních středisek můžete plánovat/řídit kapacitu na několika úrovních: na podrobnější úrovni pro strojní střediska a na konsolidované úrovni pro pracovní střediska. Strojová centra umožňují uživatelům ukládat více výchozích informací o výrobních procesech, jako je čas nastavení nebo výchozí procento zmetkovitosti.

 
Na schůzce
 

ŘÍZENÍ PROJEKTŮ

Zdroje

Sledujte zdroje a ceny. Evidujte a prodávejte zdroje, spojujte související zdroje do jedné skupiny zdrojů nebo sledujte jednotlivé zdroje. Rozdělte zdroje na práci a vybavení a alokujte zdroje na konkrétní práci v časovém plánu.

Řízení kapacit

Plánujte kapacitu a prodej a spravujte statistiky využití a ziskovost zdrojů. Vytvořte si svůj plán v kalendářovém systému s požadovanou úrovní detailů a na dobu, kterou potřebujete. Sledujte také využití zdrojů a získejte úplný přehled o své kapacitě pro každý zdroj s informacemi o dostupnosti a plánovaných nákladech na objednávky a nabídky.

Vícenásobné náklady

Spravujte alternativní náklady na zdroje a skupiny zdrojů. Náklady mohou být pevné nebo založené na dodatečném procentu nebo dodatečném pevném poplatku. Definujte tolik typů práce, kolik potřebujete.

Projekty

Sledujte využití zdrojů na projektech a údaje pro fakturaci odběrateli.. Spravujte projekty s pevnou cenou projektu i dynamickou spotřebu čas/materiál projekty. Můžete také:

  • Vytvořte plán pro úlohu s více úkoly a seskupeními úkolů. Každý úkol může mít rozpočet a může být proveden na jakoukoli dobu, kterou potřebujete.

  • Zkopírujte rozpočet z jednoho projektu do druhého a nastavte ceník pro konkrétní zakázku pro účtování zboží, zdrojů a výdajů účtu hlavní knihy zákazníkovi projektu.

  • Zobrazit navrhované rozpracované a uznávané příspěvky pro pracovní pozici.

  • Plánujte a fakturujte projekt v jiné měně, než je místní měna, pomocí modulu Více měn.

  • Přidělte konkrétní projekt konkrétnímu zákazníkovi a vyfakturujte projekt zcela, částečně nebo slučte fakturaci z více projektů do jedné prodejní faktury.

  • Použijte nového průvodce nastavením úloh ke snadnějšímu nastavení úloh, zadávání pracovních výkazů a deníků úloh a pomocí aktualizovaného centra rolí projektového manažera rychlý přístup k běžným úkolům, novým grafům a novému seznamu Moje úlohy.

  • Na kartě projektu můžete vidět úkoly, používat nové pole Vedoucí projektu a získat lepší přehled o nákladech a fakturacích vašich zakázek.

  • Nový report Nabídka projektu vám umožní rychle poslat zákazníkovi e-mailem cenu za projekt.

Pracovní výkazy

Pracovní výkazy jsou jednoduché a flexibilní řešení pro evidenci času se souhlasem manažera. Pracovní výkazy poskytují integraci do modulů Servis, Projekty a Zdroje.

Business Brainstorm

PRODEJ, MARKETING A SPRÁVA SERVISU

 

Kampaně

Uspořádejte kampaně na základě segmentů vašich kontaktů, které definujete. Definujte segmenty na základě specifických kritérií, jako jsou prodeje, profily kontaktů a interakce, a znovu použijte existující segmenty nebo kritéria segmentace. Ke komunikaci s kontakty ve vašem segmentu použijte funkci Sloučit ve Wordu (nebo posílejte jiné formáty souborů). Chcete-li odeslat dokument lidem různých národností v jejich rodném jazyce, použijte Správa kampaní se správou interakcí/dokumentů.

Řízení vztahů

Se správou vztahů můžete pracovat efektivněji z telefonu, a to díky vylepšením Centra rolí pro prodej a správu vztahů. Zjednodušený CRM zahrnuje správu kontaktů, interakcí a prodejních příležitostí. Můžete také využívat vylepšené zaznamenávání interakcí z telefonu a zaznamenávat e-mailové zprávy pomocí služby Office 365.

Klasifikace kontaktů

Roztřiďte kontakty do kategorií a automaticky zařaďte zákazníky podle zadaných kritérií. V programu můžete například zobrazit seskupení kontaktů podle příjmů. Tyto informace můžete použít k cílení kontaktů pro své kampaně. Rozdělte své zákazníky do segmentů ABC a použijte tento modul i pro hodnocení (přiřaďte váhy dvou otázek k určení hodnoty třetí otázky).

Správa kontaktů

Udržujte si přehled o svých kontaktech a přizpůsobte jim svůj přístup. Zaznamenávejte kontaktní údaje pro všechny obchodní vztahy. Tento modul je úzce propojen s oblastí aplikace Prodej a pohledávky. Můžete také:

  • Určit jednotlivé osoby spojené s každým kontaktem.

  • Získat automatické upozornění, pokud zadáte kontaktní informace, které již existují, pomocí funkce kontroly duplicit.

  • Získat přesný přehled o potenciálních zákaznících a zákaznících pomocí kategorizace kontaktů na základě profilových otázek.

  • Vystavujte potenciálním zákazníkům nabídky nebo vytvářejte prodejní doklady pro konkrétní kontakty, pokud máte k dispozici správu prodejních objednávek.

  • Pomocí synchronizace kontaktů můžete integrovat kontakty z aplikace Microsoft Dynamics 365 Business Central s centrem lidí v Office 365 nebo Microsoft Outlook.

  • Udržujte své kontakty synchronizované mezi Microsoft Dynamics 365 Business Central a Office 365 nebo Microsoft Outlook a automaticky spouštějte synchronizaci na pozadí v naplánovaných časech.

  • Pomocí filtrů můžete synchronizovat pouze ty kontakty Microsoft Dynamics 365 Business Central, které chcete vidět v Office 365 nebo Microsoft Outlook.

Interakce / Správa dokumentů

Zaznamenávejte všechny interakce s kontakty - například telefonní hovory, schůzky nebo dopisy. K interakcím můžete připojovat dokumenty (soubory Word, Excel nebo .txt). Můžete také automaticky zaznamenávat další interakce - například všechny dokumenty Microsoft Dynamics 365 Business Central, které pošlete svým kontaktům, jako jsou prodejní objednávky nebo nabídky, lze zaznamenat a později vyhledat. Pomocí telekomunikačních zařízení kompatibilních s rozhraním TAPI (Telephony Application Programming Interface) můžete kontakt zavolat kliknutím na tlačítko na elektronické kartě kontaktu.

Protokolování pošty z Microsoft Exchange Server

Zaznamenávání veškeré e-mailové korespondence. Zaznamenávejte příchozí a odchozí e-mailové zprávy odeslané prostřednictvím Microsoft Dynamics 365 Business Central nebo Microsoft Outlook® a nastavte program tak, aby se v Microsoft Dynamics 365 Business Central zaznamenával automaticky nebo ručně. Řešení je založeno na serveru a vyžaduje Microsoft Exchange Server (viz požadavky na software Microsoft Dynamics 365 Business Central), abyste mohli uchovávat e-mailové zprávy v jejich přirozeném prostředí a usnadnit tak správu.

Správa příležitostí

Sledujte prodejní příležitosti. Rozdělte své prodejní procesy do různých fází a pomocí těchto informací získejte přehled o prodejních příležitostech a spravujte je.

Integrace klienta aplikace Outlook

Synchronizujte položky úkolů a kontakty v Microsoft Dynamics 365 Business Central se schůzkami, úkoly a kontakty v aplikaci Outlook. Vytvářejte, aktualizujte, rušte a odstraňujte úkoly v jednom programu a v určitý čas je synchronizujte z aplikace Outlook. Synchronizaci můžete také přizpůsobit přidáním polí nebo přidáním nových entit, které mají být synchronizovány.

Oznámení

Můžete využívat nevtíravá inteligentní oznámení aplikací, která vás provedou příslušnými procesy podle kontextu, v němž pracujete. Nový typ oznámení pomáhá i netrénovaným uživatelům provádět pokročilé úkoly, přičemž nevtíravý design vám nebrání pokračovat v práci. K vytvoření vzhledu e-mailových oznámení můžete také použít šablony aplikace Microsoft Word, což zajistí, že všechny zprávy budou vypadat konzistentně a uceleně.

Task Management

Organize the tasks related to your sales and marketing activities. Create to-do lists for yourself and assign tasks to other users or teams of users. Automatically create recurring to-do items and activities consisting of several to-do items.

Integrace s Dynamics 365 for Sales

Integrujte Dynamics 365 Business Central s Dynamics 365 for Sales v několika snadných krocích pomocí asistovaného nastavení. Asistované nastavení vám pomůže synchronizovat data mezi oběma systémy, včetně prodejních objednávek, dostupnosti položek, měrných jednotek a měn.

Planning and Dispatching

Assign personnel to work orders and log details such as work order handling and work order status. For dispatching, manage service personnel and field technician information, and filter according to availability, skills, and stock items. Gain an overview of service task prioritization, service loads, and task escalations.

Správa smluv o poskytování služeb

Uzavření dohody se zákazníkem o úrovni poskytovaných služeb. Pomocí tohoto modulu můžete:

  • Udržovat informace o historii smluv, prodloužení smluv a šablonách smluv.

  • Spravovat podrobnosti o záruce na servisní položky a náhradní díly.

  • Zaznamenávat podrobnosti o úrovních servisu, dobách odezvy a úrovních slev, jakož i o historii servisu každé smlouvy, včetně použitých servisních položek a dílů a hodin práce.

  • Měření ziskovosti smluv.

  • Vytvářejte smluvní nabídky.

Doporučujeme používat také moduly Správa servisních zakázek a Správa servisních položek.

Správa položek služeb

Zaznamenávejte a sledujte všechny servisní položky, včetně informací o smlouvě, správy komponent a referencí na kusovník a záruční informace. Pomocí funkce Trendscape Analysis (Analýza trendů) můžete zobrazit klíčové ukazatele výkonnosti servisní položky v daném časovém rámci.

Správa objednávek služeb

Zaregistrujte své poprodejní záležitosti včetně servisních požadavků, splatných služeb, servisních objednávek a požadavků na opravu. Servisní požadavky mohou být iniciovány zákazníkem nebo vytvořeny automaticky podle podmínek servisní smlouvy. Údaje do servisních zakázek může zadávat pracovník call centra nebo vaše opravna. Tento modul můžete použít také k evidenci improvizovaných nebo jednorázových servisních zakázek.
Evidence a správa zařízení zapůjčených zákazníkům. Získejte kompletní historii servisních zakázek a nabídek servisních zakázek prostřednictvím protokolu servisních zakázek.

Řízení servisních cen

Nastavení, údržba a sledování cen služeb. Nastavte cenové skupiny podle různých kritérií - například podle položky služby (nebo několika skupin položek), servisního úkolu nebo typu závady - na omezené časové období nebo pro konkrétního zákazníka či měnu. Definujte struktury výpočtu cen, které zahrnují všechny parametry spojené s poskytováním servisu - například použité díly, různé typy prací a servisní poplatky. Systém automaticky přiřadí správnou cenovou strukturu servisním zakázkám, které odpovídají kritériím cenové skupiny servisu. Cenovým skupinám služeb můžete také přiřadit pevné ceny, minimální ceny nebo maximální ceny a zobrazit statistiky o ziskovosti jednotlivých cenových skupin služeb.

Obecné workflow

Modelování reálných podnikových procesů, jako jsou osvědčené postupy nebo oborové standardy. Zajistěte například nezávislé ověření úvěrového limitu zákazníka nebo vyžadujte schválení významné platby dodavateli dvěma osobami. Pracovní postupy v systému Microsoft Dynamics 365 Business Central se zaměřují na tři hlavní stavební bloky a procesy pracovních postupů, ať už krátké nebo dlouhé, se budou pravděpodobně skládat z kroků souvisejících s těmito třemi bloky, kterými jsou:

  • Schválení - ponechání pracovního úkolu, položky nebo dokumentu v zablokovaném nebo neschváleném stavu, dokud jej neschválí vhodná osoba ve vaší organizaci.

  • Upozornění-oznámení uživatelům, že se něco stalo a/nebo že mají provést nějakou akci.

  • Automatizace procesů-spustit rutinní proces a nechat systém Microsoft Dynamics 365 Business Central něco vypočítat nebo provést nějakou akci.

Spolu se schvalováním, oznamováním a automatizací procesů reagují pracovní postupy v událostech na skutečné parametry ve vaší firmě. Pracovní postupy lze spouštět na základě kreditních limitů, zeměpisných oblastí, celkových částek, jednotlivých vlastníků nebo na základě kterékoli ze stovek dalších možných podmínek.

Prodej a marketing

Systém Microsoft Dynamics 365 Business Central podporuje pracovní postupy schvalování prodejních dokladů a zákazníků, které uživatelům umožňují předkládat prodejní doklady a ověřování zákazníků ke schválení podle předem definované hierarchie správců schvalování. Schvalování může být prováděno účetním manažerem nebo jinou podobnou významnou rolí ve vaší společnosti. Takto můžete mít pracovní postupy, které vyžadují schválení, když prodejní slevy překročí limit a potřebují schválení manažery prodeje, nebo můžete nechat zasílat oznámení správcům účtů, když jsou v určité zeměpisné oblasti vytvořeni noví zákazníci.

Nákup a integrace

Integrace Microsoft Dynamics 365 Business Central se službami optického rozpoznávání znaků (OCR) a pracovními postupy nákupu jdou ruku v ruce. Externí faktury lze přijímat, zpracovávat a generovat platební řádky pomocí pracovních postupů. Uživatel může v kterékoli fázi změnit podmínky pro automatické zpracování a nechat odeslat doklady ke schválení před zpracováním, pokud překročí limity nebo jinou podmínku.

Skupiny a funkce pracovních postupů

  • Prodejní a nákupní doklady

  • Prodej a marketing

  • Finance

  • Integrační pracovní postupy

  • Administrace

  • Podpora fronty úloh pro automatizaci procesů

  • E-mail a poznámky Microsoft Dynamics 365 Business Central pro oznámení

  • Návrhář pracovních postupů

Elektronická fakturace

Odesílání a přijímání elektronických faktur a dobropisů buď ve formě souborů, nebo pomocí služby výměny dokumentů. Z výroby je podporován formát PEPPOL a bezplatná služba výměny dokumentů Tradeshift, ale architektura umožňuje přidání dalších formátů nebo softwaru služby výměny dokumentů (vyžaduje přizpůsobení partnerem).
Kromě toho je nyní podporována řada standardů používaných při elektronické výměně dokumentů, včetně identifikátoru GLN (Global Location Number) pro zákazníky a dodavatele, GTIN (Global Trade Item Number) pro položky a mezinárodních kódů měrných jednotek, měn, daňových kódů, daňových schémat a zemí. Kromě toho nový koncept profilu odesílání dokumentů sdružuje všechny úlohy týkající se odesílání dokumentů, ať už prostřednictvím e-mailové zprávy, tisku nebo souboru, a umožňuje nastavit preferované výchozí chování při odesílání pro zákazníka nebo dodavatele nebo skupinu zákazníků/prodejců.
Přijaté elektronické doklady jsou integrovány do funkcí správy dokladů, tj. jsou uloženy do složky Příchozí doklady spolu s PDF nebo naskenovanými papírovými fakturami, ze kterých může uživatel vytvářet nákupní faktury a dobropisy nebo řádky obecného deníku a přidávat pravidla pro převod textu na účet, aby se automaticky nastavila výchozí pravidla pro účty na základě údajů o dodavateli nebo řádku. U příchozího dokladu jsou k dispozici chyby a varování v souvislosti s konverzí a odkazy na doklad umožňují navigaci z jakéhokoli vytvořeného dokladu, zaúčtovaného dokladu nebo položky účetního deníku v systému Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Pomocí bezplatného účtu Tradeshift lze dokumenty odesílat a přijímat od jiných stran v síti Tradeshift a pro interakci se službou výměny dokumentů je uvnitř Microsoft Dynamics 365 Business Central k dispozici stav doručení i protokolování aktivit. Lze přidat workflow pro automatické zpracování jakéhokoli příchozího elektronického dokladu, například od vytvoření odpovídajícího návrhu nákupního dokladu v Microsoft Dynamics 365 Business Central až po jeho zaúčtování a vytvoření platebních řádků v závislosti na podmínkách workflow, například podle dodavatele a/nebo částky.

Směnné kurzy měn

Aktualizujte měnové kurzy pomocí webových služeb třetích stran, které poskytují měnové kurzy jako soubory XML nebo datové toky. Aktualizace lze provádět ručně nebo automaticky pomocí funkce fronty úloh. Měnové kanály Yahoo a Evropské centrální banky (ECB) jsou podporovány již v základním nastavení a další měnové služby lze přidat mapováním dat v kanálu do nastavení měnových kurzů, což je úkol, který lze provést v klientovi pro koncové uživatele bez oprávnění vývojáře.

Došlé doklady

Naskenované příchozí papírové i elektronické dokumenty lze v Microsoft Dynamics 365 Business Central ukládat do složky Příchozí dokumenty. Odtud je lze dále zpracovávat na dokumenty v Microsoft Dynamics 365 Business Central. Odkazy na příchozí dokument umožňují navigaci z jakéhokoli vytvořeného dokumentu, zaúčtovaného dokumentu nebo položky v knize finančních transakcí v Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Z těchto míst je přístupný k prohlížení propojený původní dokument (dokumenty). Je také možné vyhledat záznamy v hlavní knize, které nemají připojený příchozí doklad, a připojit záznam příchozího dokladu ručně.
Papírové doklady lze naskenovat a ručně je přidat k příjmovým dokladům nebo je zachytit pomocí telefonu či tabletu s aplikací Microsoft Dynamics 365 Business Central nebo například Office Lens.

Optické rozpoznávání znaků (OCR)

Integrace OCR umožňuje extrahovat nestrukturované soubory PDF, řádky faktury, naskenované faktury nebo dobropisy do strukturovaných dat, což umožňuje další automatické zpracování podobně jako u elektronických dokumentů. Přidejte pravidla pro převod textu na účet a automaticky nastavte výchozí pravidla pro účet na základě dodavatele.
Z výroby je podporována služba Kofax1) Invoice Capture Service (ICS) pro Microsoft Dynamics 365 Business Central, ale architektura umožňuje použití jiné služby OCR nebo externího softwaru (vyžaduje přizpůsobení partnerem). Díky integraci služby Kofax Invoice Capture Service lze extrahovat informace o záhlaví, řádcích a celkové částce. Dokumenty lze také předávat přímo službě OCR pomocí e-mailových zpráv. Využijte výhod synchronizace s dodavatelem. Informace o dodavateli včetně čísla, názvu, adresy, registrace k DPH, telefonu a údajů o bankovním účtu se při synchronizaci přenášejí do systému Kofax ICS. Chcete-li používat službu Kofax Invoice Capture Service pro Microsoft Dynamics 365 Business Central, je třeba vytvořit účet u služby Lexmark Invoice Capture Service a bude k dispozici bezplatný SKU. Příchozí dokumenty lze odesílat a přijímat z OCR ručně i automaticky pomocí fronty úloh.

Pracovní tok příchozích dokumentů

Přidejte pracovní postupy pro automatické zpracování jakéhokoli příchozího elektronického dokumentu, např.,

  • Automatické odesílání a přijímání dokumentů do/z OCR,

  • Vytvořit návrh nákupního dokladu v systému Microsoft Dynamics 365 Business Central

  • Odeslání návrhu dokladu

  • Vytvoření platebních řádků pro zaúčtované doklady

Uživatel může definovat podmínky workflow pro řízení toku např. na základě dodavatele nebo částky.

Podávání zpráv o dokumentech

Uživatel může použít Microsoft Word jako možnost rozvržení a úprav pro jakoukoli zprávu dokumentu. Jedna sestava může mít různé rozložení, a to buď RDLC, Word, nebo obojí.
Koncoví uživatelé mohou upravovat vlastní sestavy dokumentů a řídit, které rozložení je pro danou sestavu aktivní.

Předkonfigurované sestavy aplikace Excel

Střediska rolí Business Manager a Accountant mají k dispozici na pásu karet novou možnost Šablony aplikace Excel. Z nabídky Excel Templates si uživatelé mohou vybrat předkonfigurovanou sestavu, která je připravena k tisku z aplikace Excel.

Plánování generování reportů

Uživatelé mohou naplánovat spuštění jakéhokoli reportu v určitém časovém okamžiku - buď jako opakovaného, nebo jednorázového - a jeho zařazení do složky Doručená pošta v Centru rolí.

Nastavení dat pro vykazování

Zavedli jsme novou funkci s názvem Reporting Data Setup, která umožňuje uživatelům snadno vytvářet přehledné datové sady pro reporting, aniž by museli mít hluboké znalosti jazyka SQL:

  • Jako zdroj dat lze použít existující stránky seznamu.

  • Jako zdroj dat lze použít existující dotazy.

  • Umožňuje uživatelům vybrat pole ze zdroje dat, která chtějí v datové sadě mít.

  • Umožňuje uživatelům umístit filtry na data, která se objeví v datové sadě.

  • K vytvoření datových sad není nutná znalost jazyka SQL.

Základní lidské zdroje

Efektivně spravujte lidské zdroje své společnosti. Seskupujte a sledujte relevantní informace o zaměstnancích a uspořádejte údaje o zaměstnancích podle různých typů informací, jako jsou zkušenosti, dovednosti, vzdělání, školení a členství v odborech. Ukládejte osobní údaje, sledujte volná pracovní místa ve vaší organizaci a vytěžujte seznam kandidátů na tyto pozice. Sledujte benefity a firemní předměty, jako jsou klíče, kreditní karty, počítače a automobily. Snadno evidujte všechny typy nepřítomností ve vámi definovaných měrných jednotkách a připojujte k zaměstnancům alternativní adresy a jména příbuzných.

 
Majitelé kavárny
 

OSTATNÍ FUNKČNOSTI A NÁSTROJE

Více jazyků dokladů a reportů

Nastavte si alternativní popisy skladových položek a tiskněte sestavy ve více jazycích (například faktury můžete vystavovat v jazyce příjemce). Popisy lze propojit s jednotlivými zákazníky, což je užitečné zejména při prodeji do zahraničí.
Může však být užitečné přizpůsobit popisy položek i pro tuzemské zákazníky. Alternativní popisy položek se vybírají automaticky. Chcete-li používat vícejazyčné funkce, je třeba texty pro alternativní jazyky vložit do příslušných objektů aplikace.

Více jazyků

Přepínání jazyků na klientovi v reálném čase, pokud je daný jazyk v programu k dispozici. Jazykový modul lze použít ke spuštění vícejazyčné funkce.
DŮLEŽITÉ: Uživatelé mohou tento jazykový modul používat pouze v případě, že osobní licenční soubor obsahuje objekty pro daný jazyk.
Každý jazykový modulpokrývá funkčnost pouze pro jeden konkrétní jazyk. Například dánský jazykový modul obsahuje všechny dánské řetězce pro dánskou funkcionalitu. Neobsahuje dánské řetězce pro francouzštinu nebo funkcionalitu jiného jazyka.

Zjednodušené nastavení

Tlačítkem Nastavení a rozšíření v navigačním podokně v centru rolí Business Manager a Účetní. Můžete použít funkci asistovaného nastavení, která vás provede scénáři nastavení a zjednoduší a zefektivní nastavení vybraných oblastí. Můžete například:

  • Spustit aplikaci s co nejmenší interakcí uživatele.

  • Použít předdefinovanou sadu údajů pro rychlé nastavení hlavních funkcí.

  • Použít nového asistovaného průvodce nastavením firmy pro zlepšení zkušeností při prvním spuštění.

Rozšířený text

Nastavte neomezený počet řádků pro popis skladových položek, zdrojů a účtů hlavní knihy. Rozšířený text můžete nastavit tak, aby se při zadávání řádků do prodejních nebo nákupních dokladů automaticky kopíroval další popis. Popis lze také nastavit tak, aby byl citlivý na datum a umožňoval zasílání zvláštních zpráv pro určité období - například pro sdělení určitých akčních nabídek nebo určitých záručních podmínek. Můžete také zadat rozšířený text pro různé jazyky.

Intrastat

Automatické načítání potřebných údajů pro vykazování informací Intrastatu statistickým úřadům. Místní celní úřady vás mohou informovat, zda je vaše společnost povinna takové hlášení podat.

Fronta úloh

Automatizujte servisní nebo plánovací úlohy. Můžete například automaticky generovat prodloužení servisní smlouvy nebo faktury za servisní smlouvu. Program můžete nastavit tak, aby automaticky kontroloval, zda k určitému datu existují dávky, které je třeba zpracovat.

Kódy důvodů

Definujte sadu kódů důvodů, které lze přiřadit jednotlivým transakcím v celém systému. To poskytuje další uživatelsky definované auditní stopy, které doplňují informace již poskytované systémem přiřazenými auditními stopami a popisy zaúčtování. Definujte kódy důvodů v denících i v záhlavích prodejů a nákupů. Pomocí kódů důvodů můžete například označit všechny zápisy v účetních knihách provedené v souvislosti s uzávěrkou fiskálního roku.

Dceřiná společnost (neomezená)

Pro trvalé licence umožňují licenční podmínky softwaru (SLT) kvalifikovaným přidruženým společnostem licenční společnosti poskytovat systémy přístup zaměstnancům těchto dceřiných společností, čímž se dceřiná společnost stává licencí nadbytečné. Úplné informace naleznete v SLT.
 

Neomezené společnosti

Pokud vaše firma potřebuje více než jednu společnost, poskytněte konkurenční ceny.